Przejdź do głównej zawartości

jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci

jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci



Budowa wizerunku w sieci powinna być przede wszystkim zaplanowana. Należy wziąć pod uwagę fakt iż jest to dłuższy proces, wymagający konsekwencji w działaniu. Mówiąc o social media należy rozróżnić kategorie mediów pod względem ich przeznaczenia. Zatem będą to serwisy typowo społecznościowe, nie wnoszące nic w kwestiach zawodowych np. Nasza Klasa, społecznościowe mogące posłużyć również do kontaktów służbowych np. Facebook, społeczności kontaktowe - blogi i mikroblogi.

Dużą rolę pełnią obecnie serwisy rekrutacyjne oraz portale służące wyłącznie do budowania wizerunku zawodowego oraz rekrutacji. Zdecydowana większość z nich z dużym powodzeniem może zostać wykorzystana do celów zawodowych, o ile osoba zainteresowana będzie potrafiła się nimi dobrze posłużyć. Obecnie na polskim rynku pojawiło się dużo portali społecznościowych polskich i zagranicznych, które dają możliwość nie tylko poszukiwania pracy, ale bieżącej prezentacji osoby i wyrabiania sieci kluczowych biznesowych kontaktów, w których liczy się konkretna osoba i jej status zawodowy.

Sieć zawodowych kontaktów jest istotną aczkolwiek wtórną kwestią do samego wizerunku osoby. Sama strategia budowania marki wymaga wspomnianej już konsekwencji i przede wszystkim spójności. Z racji dużych możliwości prezentacji w social media, wybór konkretnego serwisu lub miejsca komunikacji powinien być zaplanowany. Ranking popularności oraz konkurencyjności portalu powinien być na bieżąco monitorowany. Najlepiej od razu wybrać kilka z dostępnych portali czy stron, konsekwentnie uzupełniać dane, dbając przy tym aby były one ze sobą spójne.


Czy w sieci warto być anonimowym

Anonimowość w sieci to kwestia bardzo względna - zidentyfikować można nas bowiem nie tylko po imieniu i nazwisku, ale także adresie poczty elektronicznej czy numerze IP. Internet to kluczowe medium dostarczające wiedzy na temat innych osób, w tym również firm. Używamy go zarówno w zakresie edukacji, rozrywki, jak i poszukiwania informacji czy dokonywania transakcji zakupowych.

Obojętnie jednak czy sprzedajemy w sieci określone przedmioty, prowadzimy firmę, bloga, czy też założyliśmy tylko profil na portalu społecznościowym - musimy mieć świadomość, że wiele osób może mieć wgląd w nasze konta, wypowiedzi, prowadzone w sieci działania. Warto zatem starać się pokazać jako profesjonalista, osoba kompetentna, odpowiedzialnie wybierająca to co warto o sobie zamieścić w sieci.

Ta zasada sprawdzi się nie tylko na rozmowie kwalifikacyjnej, czy podczas ubiegania się o współpracę z inną firmą - nasz wizerunek w sieci wpłynie na całokształt naszego życia. Nie zapominajmy, że w sieci musimy tak samo dbać o to co i jak piszemy, jak w rzeczywistości niewirtualnej dbamy o to, co i jak do poszczególnych osób mówimy.
Możemy również wybrać taktykę unikania pisania o sobie w Internecie. Ominie nas jednak wiele istotnych aspektów. W przypadku firm brak obecności chociażby na którymś z znanych portali społecznościowych może być odebrany nawet jako postawa lekceważąca w stosunku do klientów. Internet daje nam możliwości, które warto wykorzystać, jednak należy to robić rozsądnie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rodzaje darmowych licencji

Rodzaje darmowych licencji : 1. Freeware (ang. free – bezpłatny) to licencja oprogramowania umożliwiająca darmowe rozprowadzanie aplikacji bez ujawnienia kodu źródłowego. Czasami licencja freeware zawiera dodatkowe ograniczenia (np. część jest całkowicie darmowa, a część darmowa jedynie do użytku domowego). Termin został wymyślony przez Andrew Engelmanna. Programy na licencji freeware mogą być nieodpłatnie wykorzystywane, jednak zabrania się czerpania korzyści finansowych z dystrybucji przez osoby trzecie. Licencja nie dotyczy dystrybucji produktów (dokumentów, grafiki, innych programów) stworzonych przy użyciu programów na licencji freeware. Nie ogranicza możliwości ani nie narzuca konieczności pobierania opłat za wytworzone produkty. 2. Shareware (ang. to share – dzielić się, udostępniać) to rodzaj płatnego programu komputerowego, który jest rozpowszechniany bez opłat, ale z pewnymi ograniczeniami, do wypróbowania przez użytkowników. Czasami po okresie próbnym (najczęściej po ...

Chmura Internetowa

Chmura Internetowa Chmura internetowa   – pojęcie znane też, jako  chmura  obliczeniowa. Jest to rodzaj usługi, który polega na przechowywaniu danych na serwerze usługodawcy, który daje klientowi stały dostęp do jego zawartości. Dane te to najczęściej multimedia, zdjęcia filmy, ale także oprogramowanie, wirtualny sprzęt i bazy danych.  Innymi słowy chmura to taki wirtualny dysk przenośny. Możemy na niego wrzucić zdjęcia i filmy, ale nie musimy się martwić, że upadnie nam na ziemię, zepsuje się czy zapomnimy go zabrać z domu. Chmura daje nam dostęp do danych z każdego miejsca na ziemi, gdzie dociera Internet. Usługodawcy tacy jak  Google ,  Microsoft   pozwalają przesyłać do chmury dokumenty, zdjęcia filmy. Takie przechowywanie danych generuje jednak koszty – dokumenty muszą być zabezpieczone, a fizycznie też trzeba je gdzieś przechowywać i zapewnić im płynność transferu. Dlatego część usług jest płatna. Zalety chmury Dostępność z każd...